Waarom werkt adverteren met buitenreclame zo goed?

Je hoeft maar een wandelingetje te maken buiten en je zult vele buitenreclame uitingen tegenkomen. Maar waarom kiezen bedrijven tegenwoordig massaal voor buitenreclame? Werkt reclame buiten net zo goed als online? De waarheid is dat er niet perse een goed of slecht is als het gaat om adverteren met buiten reclame.

Buitenreclame voordelen

Buitenreclame heeft vele voordelen. Zo is buitenreclame simpel en effectief: met buitenreclame communiceer je met jouw doelgroep op iedere locatie. Je trekt simpel en effectief de aandacht en bepaalt zelf uw buiten reclame plaatsen.

Wat is het bereik van buitenreclame?

Daarnaast heb je met buitenreclame vaak een groot bereik: met buitenreclame bereik je een groot publiek en is de reclame langdurig zichtbaar, vaak op een strategische en prominente plek in een grote stad of verspreid over kleinere plaatsen in Nederland.

Ook moet je denken aan de aandacht die je krijgt als merk. In tegenstelling tot banners op internet, kan een spandoek of vlag niet worden weggedrukt door de consument. Buiten reclame claimt een gebied en indien visueel sterk, bereik je altijd je doelgroep.

Buitenreclame voorbeelde

Het korte antwoord erop is dat buitenreclame ontzettend functioneel is, of dit nu in Amsterdam, Rotterdam of Centercom buitenreclame in Emmen betreft. En denk bijvoorbeeld ook aan buitenreclame als onderdeel van uw bewegwijzering.

Waarom buitenreclame als bewegwijzering?

Simpel. Hiermee verbeter je direct de vindbaarheid van jouw bedrijf en kun je klanten helpen om de weg te vinden naar jouw bedrijf. Dit is natuurlijk maar een enkel voorbeeld, want er zijn talloze buitenreclame voorbeelden te bedenken.

Buiten reclame is autoriteit

Niet iedereen heeft het marketing budget voor buiten reclame. Als je adverteert in de buitenlucht heb je vaak een gezond bedrijf. Adverteren met buiten reclame straalt dus positief af op jouw bedrijf. Mensen zullen zien dat je te zien bent en welke producten in de aanbieding zijn. Hierdoor zul je ook meer en beter verkopen, waardoor een goede buiten reclame campagne zichzelf terugverdiend.