Een fysieke winkel onder de aandacht brengen bij consumenten

winkelpandOp het internet is volop informatie te vinden hoe een online webwinkel klanten vindt. Om een fysieke winkel onder de aandacht te brengen bij consumenten moeten echter hele andere strategieën toegepast worden. Voor ondernemers die goederen vanuit een winkelpand verkopen is minder informatie beschikbaar. Hier willen we verandering inbrengen door enkele tips te delen die fysieke winkels kunnen toepassen om meer verkopen te realiseren. Gebruik deze verkoopstrategieën en breng je winkel onder de aandacht bij consumenten.

Belang online marketing niet negeren

Hoewel je een winkel hebt die in de fysieke wereld bestaat, moet je als ondernemer niet het belang van online marketing negeren. De tijd dat mensen de Gouden Gids of het telefoonboek raadplegen om een bepaalde winkel te vinden is al geruime tijd voorbij. Tegenwoordig gebruiken consumenten computers of mobiele telefoons om de locatie van een winkel op te zoeken. Zorg er daarom voor dat wanneer een zoekopdracht in Google wordt ingevoerd, die consumenten zouden kunnen gebruiken, dat de website van jouw winkel op de eerste pagina wordt gevonden.

Consumenten je winkelpand binnenkrijgen

consumentEen goede vindbaarheid is een manier om mensen naar je winkel te krijgen. Als fysieke winkel moet je echter meer strategieën toepassen om consumenten je winkelpand binnen te krijgen. Zo moet het bijvoorbeeld direct duidelijk zijn wat er in het pand verkocht wordt als mensen de winkel aan de buitenkant aanschouwen. Daarnaast kan je ook denken aan het adverteren in regionale kranten en het maken van reclamefolders die binnen de regio verspreid worden. Ook is een beeldscherm narrowcasting plaatsen een goed idee om klanten naar binnen te trekken. Zorg ervoor dat als mensen de behoefte hebben om een bepaald product te kopen, dat zij direct aan jouw winkel denken.

Specifieke producten onder de aandacht brengen

Het onder de aandacht brengen van specifieke producten is tevens een goede manier om consumenten naar je winkel aan te trekken. Sommige producten verkopen beter dan anderen. Dit kan een product zijn dat je tegen een grote korting aanbiedt of een product dat zeer populair is. Gebruik deze producten om je fysieke winkel onder de aandacht te brengen van consumenten. Eenmaal in de winkel aangekomen is het de kunst om mensen meer aankopen te laten doen.